V sobotu bylo počasí o maličko lepší než v pátek. Bylo sice pořád zataženo a trochu zima, ale alespoń už nepršelo a postupně se to ještě zlepšovalo. 
V sobotu se v Pardubicích taky běžel půlmaraton, takže všude obrovské davy lidí a náměstí i okolní ulice obsazené běžci. 
My jsme se naštěstí samotnému centru vyhnuli a zamířili za další kulturní událostí- prohlídce Automatických mlýnů.
 
V roce 2016 odkoupili areál manželé Smetanovi se záměrem využít historický objekt zejména ke kulturním účelům. Ve spolupráci manželů Smetanových, města Pardubice a Pardubického kraje se do roku 2023 podařilo celý areál oživit, a ten se stal moderním kulturním a společenským centrem Pardubic. Své sídlo zde mají Gočárova galerie, GAMPA a Vzdělávací centrum sféra. 
V budově Sféra,kterou navrhl architekt Jan Šépka spolu s kolegy ze svého ateliéru, sídlí vzdělávací centrum. Pořádají se tu kurzy, workshopy a probíhají tu zájmové kroužky. 
  | 
| Silo | 
  | 
| Interaktivní socha Loďka od Davida Černého před AM | 
  | 
| socha Námel od Elišky Perglerové | 
  | 
| uvnitř sila | 
  | 
| výhled z terasy mlýnů | 
  | 
| Kunětická hora v dáli | 
  | 
| pohled směr centrum Pardubic | 
Po prohlídce Automatických mlýnů jsme se vydali do Gočárovy galerie, která je taky v objektu. Gočára tu připomíná vlastně jenom hra pro děti
  | 
| Robert Palúch- Psi v novém větru | 
Poslední týden se v Gočárově galerii koná výstava Žitý sen Andyho Warhola. Nabízí příležitost nahlédnout do života a díla jednoho z nejikoničtějších umělců 20. století. 
  | 
| Obývací pokoj | 
Stálá expozice Transmise odkazuje k původnímu technickému reliktu v budově Automatických mlýnů, který ve své době plnil jasný účel: zajišťoval přenos hnací síly do všech pracovních strojů. Se samotným pojmem transmise se ale setkáme  i ve významu zprostředkování, předávání, posílání či propuštění. Hlavní idea expozice vychází ze základního rozdělení světa, o němž bylo poprvé rozhodnuto u sofistů v antickém myšlení, na oblast přírody (fysei) a člověka (nomó). Obě tyto zdánlivé a historicky postupně pochopené protikladnosti jsou současně stěžejním tématem stálé expozice opírající se o silné stránky sbírkového fondu, v němž se prolíná reflexe krajiny, společnosti a člověka. 
  | 
| Petr Pavlík- Kukla | 
Poslední výstava (spíš výstavička), kterou jsme viděli, byly Malé formy od Petra Hůzy. Petr Hůza (1974) je mezinárodně etablovaným tvůrcem porcelánových předmětů užitkového i uměleckého charakteru. Navazuje na tradici svého materiálu a řemesla, zasvěceně a s úctou ho inovuje pro dnešního uživatele. 
  | 
| Běh | 
 
 
Žádné komentáře:
Okomentovat