V sobotu ráno jsme se vypravili do Muzea Kampa na výstavu Identita. Trvá jenom do neděle 2. 2. Tak bývalo by lepší jít někdy dřív, ale co už...
Cestou tam jsme se ještě stavili u nové sochy Davida Černého Pocta Věře, věnované Věře Čáslavské. Byla vytvořena u příležitosti olympijských her v Paříži, kde byla umístěna před Česým domem. Pohyblivá ocelová socha v barvách české trikolory byla po skončení her převezena zpět do Prahy. 4. září byla podruhé slavnostně odhalena před Tyršovým domem.
skulptura před vchodem do Muzea Kampa |
Výstava Identita ukazuje to nejlepší z historie českého grafického designu, tedy díla, ve kterých jde ruku v ruce estetická kvalita, dobré technické nebo řemeslné provedení a funkčnost. Návštěvníci zde mohou vidět několik stovek exponátů od samého konce 19. století do současnosti: ikonické plakáty, špičkově upravené knihy a časopisy, desítky logotypů, vývoj státních symbolů, navigačních systémů a také výjimečné příklady grafického designu z epochy audiovizuálních médií.
Patrama jsme procházeli trochu chaoticky a napřeskáčku. Předposlední den výstavy bylo už od rána fakt narváno, takže jsme se přeskupovali podle toho, kde bylo zrovna míň lidí..
Josef Váchal- Šumava umírající a romantická |
Památník Sto třicet sedm stojí před muzeem a je dílem sochaře Jiřího Sozanského. Památník nese jména 137 obětí z roku 1968 i dalších šesti obětí zabitých o rok později při potlačení demonstrací proti okupaci. Kovové ostrny či kus tankového pásu, které jsou součástí pomníku, vyjadřují brutalitu sovětské agrese.
Žádné komentáře:
Okomentovat