neděle 22. března 2015

Vítejte v 80-tých letech :-)

Před nějakou dobou jsem si potřebovala v Ústí něco vyřídit na Magistrátě. Když jsem vstoupila do budovy, skoro mě zamrazilo. 
Z dětství si pamatuju ponuré chodby, kde se člověk tak trochu bál, jakoby každou chvíli někde zpoza rohu měla vystoupit přísná úřednice, která se mě ostrým hlasem zeptá, kde jsem se tam vzala a co tam pohledávám :-)

Noo, v Ústí je skoro jistota, že se ve srovnání s dobou před dvaceti lety nic nezměnilo! Chodby jsou stále stejně ponuré, všechno původní, žádný zásah, na chodbě se krčí dvě židle (asi pro invalidy), záchody zamčené. 

Jediná změna, kterou samozřejmě s povděkem kvituji, jsou ony úřednice- normální, poměrně přívětivé, některé by se snad dokonce daly označit i za příjemné a usměvavé! ano, vážím si toho, je to hodně!
Přesto mi tak nějak vrtá hlavou, proč je to zrovna v Ústí pořád takové.. ehm.. divné

Ve většině měst, kde jsem měla tu čest se vyskytovat, považují radnici spolu s náměstím za něco, co město reprezentuje. Dřív nebo později se tedy pustí do nějaké rekonstrukce, aby návštěvník neměl pocit, že se ocitl ve skanzenu komunismu, ale naopak na moderním fungujícím úřadě, kde se může při čekání třeba posadit, odskočit si na záchod, koupit si pití v automatu nebo se připojit na wifi.

Na takové věci se snad právě používají nejrůznější dotace a tak. Skoro se naskýtá otázka, na co se příslušné dotace požívají v Ústí. Všimla jsem si nového náměstí a zrekonstruovaného nádraží. Stav silnic nedokážu posoudit, pár nových kruhových objezdů se asi za těch dvacet let najde, chodníky mi naopak přijdou v původním stavu... ale kam se tedy ty peníze, kterých tu muselo projít obrovské množství, poděly? že by je spolykala lanovka na Větruši?

No nevím :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat