V sobotu bylo počasí o maličko lepší než v pátek. Bylo sice pořád zataženo a trochu zima, ale alespoń už nepršelo a postupně se to ještě zlepšovalo.
V sobotu se v Pardubicích taky běžel půlmaraton, takže všude obrovské davy lidí a náměstí i okolní ulice obsazené běžci.
My jsme se naštěstí samotnému centru vyhnuli a zamířili za další kulturní událostí- prohlídce Automatických mlýnů.
V roce 2016 odkoupili areál manželé Smetanovi se záměrem využít historický objekt zejména ke kulturním účelům. Ve spolupráci manželů Smetanových, města Pardubice a Pardubického kraje se do roku 2023 podařilo celý areál oživit, a ten se stal moderním kulturním a společenským centrem Pardubic. Své sídlo zde mají Gočárova galerie, GAMPA a Vzdělávací centrum sféra.
V budově Sféra,kterou navrhl architekt Jan Šépka spolu s kolegy ze svého ateliéru, sídlí vzdělávací centrum. Pořádají se tu kurzy, workshopy a probíhají tu zájmové kroužky.
 |
Silo |
 |
Interaktivní socha Loďka od Davida Černého před AM |
 |
socha Námel od Elišky Perglerové |
 |
uvnitř sila |
 |
výhled z terasy mlýnů |
 |
Kunětická hora v dáli |
 |
pohled směr centrum Pardubic |
Po prohlídce Automatických mlýnů jsme se vydali do Gočárovy galerie, která je taky v objektu. Gočára tu připomíná vlastně jenom hra pro děti
 |
Robert Palúch- Psi v novém větru |
Poslední týden se v Gočárově galerii koná výstava Žitý sen Andyho Warhola. Nabízí příležitost nahlédnout do života a díla jednoho z nejikoničtějších umělců 20. století.
 |
Obývací pokoj |
Stálá expozice Transmise odkazuje k původnímu technickému reliktu v budově Automatických mlýnů, který ve své době plnil jasný účel: zajišťoval přenos hnací síly do všech pracovních strojů. Se samotným pojmem transmise se ale setkáme i ve významu zprostředkování, předávání, posílání či propuštění. Hlavní idea expozice vychází ze základního rozdělení světa, o němž bylo poprvé rozhodnuto u sofistů v antickém myšlení, na oblast přírody (fysei) a člověka (nomó). Obě tyto zdánlivé a historicky postupně pochopené protikladnosti jsou současně stěžejním tématem stálé expozice opírající se o silné stránky sbírkového fondu, v němž se prolíná reflexe krajiny, společnosti a člověka.
 |
Petr Pavlík- Kukla |
Poslední výstava (spíš výstavička), kterou jsme viděli, byly Malé formy od Petra Hůzy. Petr Hůza (1974) je mezinárodně etablovaným tvůrcem porcelánových předmětů užitkového i uměleckého charakteru. Navazuje na tradici svého materiálu a řemesla, zasvěceně a s úctou ho inovuje pro dnešního uživatele.
 |
Běh |
Žádné komentáře:
Okomentovat