pondělí 1. června 2015

Klášterec nad Ohří a Ostrov nad Ohří

Po industriální krajině u Mostu jsme zatoužili přeci jenom po troše té zeleně a klidu. Zastavili jsme se tedy v Klášterci nad Ohří, kde jsem nikdy předtím nebyla. Městečko mě překvapilo, je takové uklizené, pěkné a zelené.



Z náměstí jsme prošli zámeckým parkem se spoustou úctyhodných stromů až k lázním. Dají se tu ochutnat tři prameny- Evženie, Klášterecký a Městský. Všechny jsou celkem chutné (narozdíl od hnusných karlovarských), studené a připomínají takovou silnější minerálku. Akorát rozdíl mezi nimi jsem prakticky nepoznala.


Cestou zpátky jsme to vzali podél Ohře a otevřely se nám pěkné pohledy na místní tmavě červený zámek. Je ze 16. století, byl renesančně přestavěn, vypálen švédským vojskem a poté barokně přestavěn. Poslední přestavba proběhla v tehdy módním novogotiském slohu po požáru v roce 1856.




Další zastávka na cestě do Karlových Varů byl Ostrov (nebo také Ostrov nad Ohří).  Už dávno jsem chtěla vidět zdejší proslulou sorelu a nebyla jsem zklamaná. Prošli jsme se jenom krátce po nové části města a Mírovém náměstí. Slavný Dům kultury a domy v okolí jsou pěkně zrekonstruované. Prostě sympatické místo a věřím, že se tu dobře bydlí. 
Zaujalo nás, že tu většina lidí chodí i takhle do města...v teplákách.. ale tak, proti gustu :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat