pátek 18. září 2015

Kyjovské údolí a okolí

Při krátké návštěvě Českosaského Švýcarska jsme se vydali na kratší (ale celkem náročnou) procházku po Kyjovském údolí a jeho okolí.
Auta jsme nechali v Kyjově u hospody (která je bohužel zřejmě už otevřená jenom o víkendech) a klasickou trasou se vydali Kyjovským údolím k turistickému mostu.
Někteří si ještě odskočili na Kyjovský hrad a Kinského vyhlídku.

Od turistického mostu jsme se vydali po zelené na Brtnický hrádek. 



Hrádek je vlastně jenom prohlubeň ve skále- tvořila ho jen jedna budova, sloužil jako strážnice a zřejmě zanikl už ve 14. století.




Dál jsme kolem Soví jeskyně (byli jsme akorát na vyhlídce, dolů  k jeskyni se nám nechtělo) došli k Velkému pruskému táboru. Jde o rozlehlý pískovcový převis, který podle pověsti sloužil jako úkryt obyvatelům okolních obcí ve válečných dobách. V roce 1756 zde bylo vytesáno do skály srdíčko jako památka na narození a úmrtí dítěte.



 Pokračovali jsme k bývalé zotavovně Šternberk, kdysi dávno jsem tu byla na táboře, tak mě zajímalo, jak místo teď vypadá. Věděla jsem sice, že původní lovecký zámeček (klasicistní z roku 1772) už tady nebude, ale čekala jsem alespoň nějakou zříceninu. Místo mě docela překvapilo, našli jsme jakousi chatu, opuštěnou budovu (možná to byla ta hájenka naproti zámečku) a potom zarostlý bazén a zbytky místa, kde zřejmě stávaly chatky. Dneska je tam jenom pár lamp. Nějak jsem nedokázala rozpoznat, ve kterých místech měl vlastně zámeček stát.




Pokoušela jsem se pátrat na netu a vypadá to, že ta první budova je opravdu hájenka, zámeček musel být hned naproti ní, mezi hájenkou a tou budovou na posledním obrázku.
Nejvíc fotek jsem našla tady, i novodobých, bohužel jenom z likvidace.
http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=3947

Od Šternberku jsme se vydali prohlédnout si Křtící kámen. Prý sloužil v období husitských válek, kdy se vesničané ukrývali v lesích.




Potom jsme se lesem prodrali na cyklostezku vedoucí z Brtníků k turistickému mostu. Před mostem jsme ale uhnuli a došli na Vlčí hrádek, který je docela podobný Brtnickému hrádku- opět základy vytesané ve skále. Jinak ale pěkné místo a dokonce i trochu vyhlídka.



Od Vlčího hrádku jsme pokračovali k Englově prameni a potom už po Koglerově naučné stezce zpátky k (zavřené) hospodě.

Žádné komentáře:

Okomentovat