sobota 16. května 2015

Říšská orlice

V ústecké Brné je místo, které mě opravdu překvapilo. Prý má být na protilehlém kopci vidět ze stromů vysázená říšská orlice, kterou tam umístili někdejší obyvatelé jako poctu nacistickému hnutí. 
Nakonec jsme se prošli až k hradu Střekov a cestou jsme posuzovali "orlici" z různých úhlů. Je teda pravda, že tvar by tam byl. Docela by mě zajímala nějaké konkrétní historická data, ale to asi nebude lehké najít..



V té souvislosti jsem zavzpomínala, jak vždycky když projíždím kolem Zubrnic, vzpomenu si na kamarádku, která mi v dětství tvrdila, že nad Zubrnicema je vysázeno ze stejných důvodů nápis "Hitler". Jakýsi nápis tam opravdu je, i když existují i názory, že to Hitler není, že jde jen o pozůstatek lesnických zásahů.
K tomuhle nápisu jsem našla i pár článků a fotografií, ale asi si to nafotím sama až půjdeme někdy na Bukovou horu nebo na Náčkovickou rozhlednu..



Žádné komentáře:

Okomentovat