sobota 31. července 2021

Uherský Brod a jeho krásy

V dnešním parném dni jsem se vydala daleko na východ do Uherského Brodu. Cesta byla docela úmorná, vedro panovalo ještě i pozdě večer. Bohužel na další dny má spíš pršet, což taky není až tak super... no uvidíme.

Po příjezdu jsem se vydala do města a prohlédla si, co je tu k vidění (byla jsem tu, ale jako dítě se školou v přírodě, nepamatuju si vůbec, ale vůbec nic).

Do centra jsem procházela kolem gotického kostela Mistra Jana Husa, nad ním už začíná Masarykovo náměstí.




Masarykovu náměstí dominuje kostel Neposkvrněného početí Panny Marie postavený podle návrhu italského arch. Domenica Martinelliho v letech 1717-33. Jinak bylo ale na náměstí jak po vymření, možná i kvůli tomu vedru...

Na druhé straně náměstí je původně gotická radnice přestavěná renesančně a barokně, vedle ní rohový Panský dům ze 16 století s renesančními a barokními prvky. Ukrývá arkádové nádvoří, klenby a renesanční portály. Vnitřek jsem teda bohužel neviděla..



Na "horní" Mariánské náměstí se asi zajdu podívat ještě někdy ve všední den do informačního centra, které se nachází v kulturním domě. Ten moc zajímavý není, ale hned vedle je krásný klášter dominikánů s kostelem Nanebevzetí Panny Marie. Současná podoba kláštera pochází z doby po třicetileté válce, kdy byl původní poničený gotický klášter obnoven v barokním slohu.


Přes náměstí jsem to pak stočila do Tyršova sadu, vyfotila tam barokní kapli sv. Andělů Strážných a zamířila k zámku.




Místní zámek byl postaven v 17. století a dneska slouží jako muzeum. Na nádvoří se zrovna konala nějaká folklórní akce se vstupným, tak jsem se teda podívat nešla. Před budovou stojí obligátní socha J. A. Komenského.




Pak jsem si teda zašla kolem hřbitova až skoro za město, kde se nachází místní hvězdárna. Je taková malá a roztomilá a hlavně je na místě s fakt krásným výhledem. Doufám, že koukám na místa budoucích výletů, ale nedokážu ty kopce úplně přesně určit (Velká Javořina?).


tohle je pohled na město






pravoslavný kostel se zdá být teprve ve výstavbě

Přes celé město jsem se pak pořád ještě ve výhni vracela a prošla kolem nádraží k místnímu nákupnímu centru. Líbí se mi, jak je tahle oblast v Brodě vyřešená, protože nad vlakovým nádražím (které je hned vedle autobusového) vede lávka pro pěší, na kterou se dá dostat z úrovně centra a dojít po ní až na druhou stranu k nákupáku, fakt příjemné i esteticky pěkné...




Žádné komentáře:

Okomentovat