středa 4. srpna 2021

okolo Vyškovca

Na středu jsem si naordinovala odpočinkový den, moje achilovky už se ho domáhaly...

Autobusem jsem tedy dojela do obce Vyškovec nedaleko Starého Hrozenkova. Je to asi typická kopaničkářská obec, kde je jen malé centrum a jinak jsou chalupy roztroušené široko daleko po kopcích a mezi nimi lesy a louky. Tady je to ještě vylepšené parádními výhledy na všechny strany, protože kolem centra se zvedají kopce.

Část cesty jsem šla po naučné stezce nahoru do kopce až ke statku ve Vlčí.




uvítací výbor


Dokonce jsem si v pravou chvíli našla lavičku na svačinu a jinak se mohla kochat výhledama zatím na českou stranu, asi směrem na Javorníky a Beskydy.



Nad Vyškovcem se za druhé světové války (29. 8. 1944) udála letecká bitva, při které došlo k sestřelení několika amerických bombardérů. V místech jejich pozůstatků je postaven pomník.




Při dalším stoupání po maličké asfaltce jsem míjela zvonici, o které jsem se pak dočetla, že začne automaticky hrát s příchodem návštěvníků. Škoda, já ji míjela o kus dál, chtěla jsem dojít na vyhlídku v zatáčce.

další fotka ze série "koukáme na Slovensko a nevíme na co" ...

zvonička shora

u turistické chaty jsem se konečně dočkala výhledových informací, moc jasné mi to ale stejně nebylo


Z rozcestí u turistické chaty jsem pak pokračovala kousek po žluté značce a potom zase po asfaltce zpátky dolů do centra obce na autobus. Přímo v centru se tam pasou krávy na mokřadních loukách na návsi, k tomu asi není co dodat, těžko najít idyličtější obec :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat